SEO bestaat uit het optimaliseren van een website om bij de eerste organische resultaten op Google te verschijnen bij specifieke zoekopdrachten. Met deze SEO-techniek kan een merk zijn imperium op internet uitbreiden en zijn populariteit duurzaam vergroten.
Als een SEO-strategie positionering op lange termijn mogelijk is, komt dat omdat er optimalisatiewerk wordt gedaan aan de structuur van de site zelf. In de diepte: boomstructuur, code, inhoud etc. De website wordt ook voortdurend bijgewerkt met nieuwe inhoud en ontvangt links van externe websites.
Uitdagingen met betrekking tot SEO
Merken met een langetermijnvisie gebruiken vaker SEO dan SEA. Dankzij SEO evolueert een website langzaam maar zeker naar een duurzame positionering. Het volume van jouw verkeer wordt niet bepaald door het aantal biedingen, maar door jouw positie in de organische resultaten.
Met een Adwords-strategie geldt: hoe meer verkeer je hebt, hoe meer je betaalt. Met SEO blijven de kosten hetzelfde, of je nu 1 bezoeker hebt of 100.000 bezoekers per dag.
SEO is essentieel voor bedrijven waarvan de strategie vanaf het begin bepaald is en niet vatbaar is voor voortdurende verandering. De geleverde inspanningen op het gebied van linkbuilding SEO worden beloond met een sterker merkimago en kwalitatief betere leads die in de loop van de tijd worden verworven.
Betere winstgevendheid op lange termijn
Het bouwen van kwalitatieve SEO is een werk van lange adem, de eerste resultaten verschijnen meestal na 6 maanden. Maar jouw geduld wordt beloond, want het is op de lange termijn een uiterst winstgevende strategie.
SEO als onderdeel van webstrategie kent veel lagere kosten voor het werven van verkeer, in vergelijking met SEA. Het is vaak de eerste tool die je kunt gebruiken om jouw online aanwezigheid te vergroten. .Minder kosten, meer resultaat: wat wil je nog meer?
Stabiel en meer verkeer
Als het enkele maanden duurt voordat de resultaten na de implementatie van een SEO-strategie tekenen beginnen te vertonen, is dat omdat ze veel stabieler zijn. Je kunt voor hulp bij SEO en online marketing in Zwolle terecht bij Seeders.
Het blijft stabiel en zorgt voor een constante stroom van online verkeer in de loop van de tijd. Het heeft weinig kans om van de ene op de andere dag van de eerste pagina naar de 150e pagina te vallen. De enige mogelijke redenen voor zo’n plotselinge daling zijn een handmatige boete of een wijziging van het algoritme (of beide).
Wanneer je een SEA-campagne voert, is de realiteit heel anders: zolang je betaalt, scoort je website hoog in de resultaten. Als je stopt met betalen, verdwijnt het onmiddellijk en volledig.
Door de verschillende bronnen van het verkeer op een website te vergelijken zie je dat meer dan 50% van de online gebruikers afkomstig is uit SEO, waardoor dit het #1 acquisitiekanaal is. SEA daarentegen trekt slechts 10% aan en komt pas op de voorlaatste plaats.